Gesprek over struikelblokken.

Een gesprek over struikelblokken kan in eerste instantie al een idee geven van noden en behoeften en een behoorlijke stap naar omkadering en groei betekenen.

1. Waarom een gesprek?

Waarschijnlijk loop je wel ergens tegen een struikelblok, hindernis, ergernis, … aan. Zit je met een aantal tijdrovende taken die je verhinderen bezig te zijn met wat echt waardevol voor je doelgroep en/of je organisatie is?

Gesprek over struikelblokken aangaan of blijven balanceren in je huidige situatie

Je kan waarschijnlijk heel lang balanceren in je huidige situatie.

Of je maakt een beetje tijd vrij voor een gesprek met gelijkgezinden!

Je weet maar nooit wat het oplevert op korte en/of middellange termijn voor jezelf en je medewerkers, je vrijwilligers, je organisatie én je doelgroep.

Bovendien helpt zo’n gesprek over je routine vaak om je weerkerende hindernissen en/of struikelblokken bloot te leggen en biedt het je de kans om deze eens onder de loep te nemen.
In de filosofie van Assist-ER is zo’n verkennend gesprek geheel vrijblijvend.

Als je je daar helemaal kan in vinden, zet dan nu de stap.


2. Hoe voer ik best een referentiegesprek?

Wens je echter eerst nog een referentiegesprek met een klant? Dat kan ook. Voor wie wil weten hoe je zo’n referentiegesprek best aanpakt, krijg je hieronder wat tips. Een voorbereid persoon is er 2 waard.

Referentiegesprek: voorbereiding en verwachting

Na de wederzijdse voorstelling kan je vragen naar de unieke aanpak, de kwaliteit van concrete opleveringen en de klantgerichtheid:

  • luisterend vermogen
  • snel kunnen reageren
  • proactief hulp aanbieden
  • positieve reacties van medewerkers, vrijwilligers, doelgroep, …

Zorg er tevens voor je gesprekspartner oprecht te bedanken. Zo bouw je aan een win-win relatie en zal deze persoon ook naar jou gaan doorverwijzen.


Vind je deze informatie interessant, deel dan gerust je mening: